Jump to content

Photo

Oblężenia - zasady, taktyki, nagrody


  • Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 Niebieski

Niebieski

    Newbie

  • Founder
  • 90 posts
  • LocationAlwernia

Posted 29 October 2015 - 10:50 AM

Podstawowe informacje na temat oblężeń zamków w Black Desert

 

 

Oblężenia są bardzo ważną częścią każdej gry. Black Desert nie jest wyjątkiem. Oblężenia w grze są ogromne i spektakularne. Wielu graczy walczy między sobą aby zdobyć zamek i przejąć terytorium wokół niego.

 

Ważne: w grze są 2 rodzaje oblężeń, oblężenia zamków i terytorium, oba typy oblężeń mają różną mechanikę i oferują graczom różne nagrody. W tym poradniku o Zamkach. Oblężenie nodów = walka o terytorium.

 

Każdy region w Black Desert posiada zamek. Zwykle jest położony w pobliżu stolicy: Calpheon, Mediya i Valencia. Wszystkie zamki w grze są wyjątkowe, mają inny wygląd, mapy, słabe i mocne strony oraz mają inny projekt budowy. To sprawia iż gra jest bardzo ciekawa.

 

castle.jpg

 

Wszystkie zamki są bardzo duże. Wyglądają podobnie do tych które można spotkać w prawdziwym świecie. Ściany są wysokie i długie, wieże są wysokie. To sprawia iż przynosi dużo satysfakcji obrona lub atakowanie takiego zamku. Można poczuć się jak średniowieczny wojownik.

 

Zasady:

 

Każdy zamek jest chroniony 2 bramami: wewnętrzną i zewnętrzną. Atakujący muszą zniszczyć obie bramy przy użyciu broni lub armat oraz atakujący muszą zniszczyć obóz broniących znajdujący się wewnątrz zamku.

 

Wszystkie oblężenia odbywają się wg specjalnego harmonogramu i mogą trwać do 3 dni. Jeśli oblężenie nie zakończy się w 3 dni zostanie przeniesiony na inny termin. Każde oblężenie odbywa się na kanale 1 zawsze i tylko na nim.

 

Każdy gracz może wziąć udział w tych wydarzeniach, co oznacza, iż nie trzeba być członkiem grupy, gildii aby walczyć i się bawić. Lecz tylko GILDIA może wygrać wojnę i przejąć zamek.

 

Ważne: System Karmy jest wyłączony na terytorium na którym ma miejsce oblężenie. Możesz zabijać graczy bez ponoszenia kary. Ale kary za śmierć są dalej aktywne; jeśli twoja karma jest UJEMNA możesz stracić część rzeczy lub ulepszenia broni (im większy minus tym większa szansa). Można również stracić niewielką część doświadczenia wcześniej uzyskanego.

 

Wszyscy atakujący zostaną automatycznie teleportowani do najbliższego miasta a wszyscy obrońcy do zamku zanim rozpocznie się oblężenie.

 

Budowa obozu:

 

Każda gildia musi się przygotować zanim zostanie dopuszczona do oblężenia. Najważniejszym krokiem jest budowa obozu oblężniczego. Minimum 3 gildie muszą umieścić 3 obozy na terenie obleganego zamku. Obozy te pozwalają graczom "ożywać" po śmierci w tych obozach więc jest ważne utrzymanie ich.

 

Atakujący musi zwrócić uwagę w jakim miejscu stawia obóz. Jeśli obóz zostanie zniszczony wszyscy członkowie gildii będą po śmierci przenoszeni do miasta i z miasta będą musieli na koniach jechać w oblegane miejsce. Mimo iż miasto znajduje się dość blisko zamku jednak skraca to siłę gildii gdyż wydłuża czas powrotu na pole walki.

 

Gildia musi zwrócić uwagę na obronę obozu poprzez umieszczenie w koło niego specjalnych pułapek które stunują, spowalniają lub zadają obrażenia.

 

Blueprint obozu może zostać uzyskany poprzez ukończenie specjalnego questa. Nie można go kupić.

 

Bo zdobyciu planu trzeba założyć obóz niedaleko zamku. Mechanika budowy obozu jest podobna do craftu, do jego budowy trzeba użyć pracowników. Gildia musi również zgromadzić wszelkie środki potrzebne do budowy obozu i umieścić je w mieście z którego materiały będą pobierane do budowy obozu. Każdy gracz z gildii może wziąć udział w budowie.

 

Wygrywanie i nagrody:

 

Obóz jest bardzo ważnym obiektem. Obrońcy również mają obóz wewnątrz zamku. Tam też powstają po śmierci. Celem atakujących jest zniszczenie obozu wewnątrz zamku i przejęcie go. Oblężenie zostaje zakończone po osiągnięciu tego celu. Obóz napastników zostanie przeniesiony na teren zamku i gildia staje się nowym właścicielem.

 

Bonusy z posiadania zamku:

 

Oblężenia to nie tylko walki PvP z których można mieć dużo przyjemności. Właściciel zamku kontroluje miasto i cały teren wokół niego i może ustalić stawkę podatkowo 0%-5%. Ten podatek jest płacony przez właścicieli terenów. Właściciele zamku otrzymują również część podatków od wszystkich transakcji handlowych oraz NPC handlowców.

 

Broń:

 

Obie strony mogą korzystać z maszyn oblężniczych. Tylko rzemieślnicy mogą tworzyć maszyny oblężnicze i broń, nie można ich zakupić od NPC-a.

 

Artyleria jest najbardziej przydatnym rodzajem broni gdyż każdy wystrzał z armaty zadaje spore obrażenia. Armaty mogą służyć do niszczenia wrogich murów, ochrony mostów lub ochrony bram z murów zamku. Jest wiele sytuacji gdzie artyleria może bardzo pomóc atakującym jak i broniącym.

 

cannons.jpg

 

Największą zaletą jest to iż armaty mogą być używane przez niskopoziomowych graczy bez żadnych kar. Nawet niskopoziomowy członek gildii może pomóc obsługując armatę.

 

Wszelkie sugestie, opinie, poprawki kierować na PM lub lepiej wejdź na TS i mi to przekaż.


oryginal_140391843657ac44GwW0iR.gif


#2 MADRAFi

MADRAFi

    ADV

  • Quartermaster
  • 67 posts
  • Telefon:608-477-503
  • LocationWarszawa

Posted 29 October 2015 - 11:39 AM

Oblezenie zamku zwane siege uruchamia sie tylko raz w tygodniu w sobote.  Oblezenia nodow sa 2 razy w tygodniu w srody i niedziele i trwaja 3 godziny. Wygrywa Last man standing czyli ta gildia ktora obronila swoj oboz i pokonala wszystkie inne.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users